مقاله مقايسه فني و اقتصادي روسازي بتن غلتکي و آسفالتي در راهسازي و محوطه سازي در pdf
مقاله مقايسه فني و اقتصادي روسازي بتن غلتکي و آسفالتي در راهسازي و محوطه سازي در pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقايسه فني و اقتصادي روسازي بتن غلتکي و آسفالتي در راهسازي و محوطه سازي در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله مقايسه فني و اقتصادي روسازي بتن غلتکي و آسفالتي در راهسازي و محوطه سازي در pdf ،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقايسه فني و اقتصادي روسازي بتن غلتکي و آسفالتي در راهسازي و محوطه سازي در pdf :
سال انتشار: 1393
محل انتشار: همایش ملی یافته های نوین در مهندسی عمران
تعداد صفحات: 13
نویسنده(ها):
فربد فرح بخش – کارشناس دفتر فنی شرکت پتروهگزان
احسان مارینی – کارشناس دفتر فنی شرکت پتروهگزان
عباس کرانیان – دانشجوی کارشناسی ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس
چکیده:
روسازی بتن غلتکی اقتصادی ترین و بادوام ترین نوع روسهازی است که در سطح گسترده ای در روسازی های با باربری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی روسازی بتن غلتکی، کیفیت وخواص بسیار بهتر آن نسبت به رویه آسفالتی و صرفهجوییهای اقتصادیای میباشدکه دراثر استفاده از آن ایجاد می شود . بعلاوه، RCCP1 نیازی به قالب بندی و پرداخت ندارد و می توان در آن از میلگرداتصال، میل مهارها و آرماتورگذاری استفاده نکرد . امروزه علاوه بر اهداف اقتصادی و فنی، جنبه های زیست محیطی و ملزومات توسعه پایدار نیز به طور فزاینده در طراحی، ساخت و نگهداری روسازی ها وپروژه های زیر ساختاری دیگر در نظر گرفته می شود . به دلیل عمر طولانی، روسازی بتنی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و سودمند است و به حداقل مصرف مواد، انرژی و سایر منابع برای ساخت وساز، نگهداری و بازسازی در طول عمر نیاز دارد. روسازی های بتنی با طول عمر بالا، کمتر نیاز به ترمیم و بازسازی مکرر دارند و به ایمنی بزرگراه و کاهش ازدحام کمک می کنند . در کشور ما نیز با توجه بهافزایش قابل ملاحظه قیمت قیر در سال های اخیر و در پی آن افزایش قیمت روسازی های آسفالتی و در راستای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و همچنین کاهش مسائل زیست محیطی و سرمایهگذاری، بعلاوه فواید تکنیکی و فنی متعدد، باید استفاده از روسازی های بتنی برای جاده ها و بزرگراه ها مورد توجه قرار گیرد و بستری مناسب برای رقابت روسازی های بتنی با روسازی های آسفالتی فراهم گردد. با توجه به این نیاز، در این پژوهش به مقایسه روسازی بهتن غلتکی و آسفالتی از منظر فنی اقتصادی و زیست محیطی پرداخته شده است
[ بازدید : 670 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]